Hírek
2021. Május 01. 13:06, szombat |
Belföld
Forrás: mti - illusztráció: pixabay
A digitalizáció erősíti a vállalatot egy kutatás szerint

A koronavírus-járvány miatti válságból úgy jöhetnek ki jól a cégek, ha képesek szoros, bizalmi viszonyt ápolni ügyfeleikkel, mindezt a lehető legmagasabb fokú digitalizáltság mellett
- ez derült ki az SAP és az Oxford Economics közös, nemzetközi kutatásából.
A 2000 cég bevonásával végzett felmérésben a kis- és középvállalkozások (kkv-k) vezetőit arról faggatták, hogy mi segít nekik leginkább az új gazdasági helyzethez alkalmazkodásban.
A kutatásból kiderült, hogy a kkv-k előtt álló kihívás kettős: egyfelől digitalizálni szükséges gyorsított ütemben, automatizálni amit lehet, csökkentve ezzel költségeiket, tehermentesítve a kulcs-munkaerőt, felszabadítva az innovációs potenciált. Másfelől pedig őrizzék meg azt a személyes jelleget, az ügyféllel ápolt szoros kapcsolatot, amelynek köszönhetően a legtöbb ügyfélnek bizalma van irántuk.
Az SAP és az Oxford Economics kutatásának másik fontos tanulsága, hogy a digitalizáció nem egyszeri projekt, hanem egy új szemlélet: aki egyszer elkezdi, az folyamatosan áldoz rá, újabb és újabb részeredményeket érve el. A felmérés szerint a pénzügyileg jobban teljesítő kkv-k előrébb tartanak a digitalizáció területén. A következő három évben viszont éppen azok tervezik a legkevésbé az átállást, akik még az első lépéseket sem tették meg, és azok szándékoznak jelentősebb nagyságrendű fejlesztéseket végrehajtani, akik már nagymértékben, vagy akár teljesen átálltak a digitális működésre. Magyarországon ugyan még nem ez a jellemző, de vannak olyan kkv-k, melyek már az indulástól kezdve vállalatirányítási rendszert használnak.
A kutatás alapján a digitalizáció a megkérdezettek 45 százaléka szerint csökkenti a hibákat, a kockázati tényezőket és az ezzel járó költségeket. A résztvevők 40 százaléka szerint felmenti a munkavállalókat a rutin feladatok alól, így magasabb szintű üzleti folyamatokra tudnak koncentrálni, 38 százalék úgy véli, nagyobb rálátást biztosít az ügyféligényekre. A digitalizáció csökkenti az adminisztratív költségeket és átláthatóbbá teszi az üzleti folyamatokat, előbbit a megkérdezettek 37, míg utóbbit 36 százaléka válaszolta.
Ezek érdekelhetnek még
2025. Május 21. 07:30, szerda | Belföld
Hosszú távú járatok teljesítésére képes repülőt vett át a Wizz Air
Átvette első, hosszú távú járatok teljesítésére képes Airbus-repülőjét a gyártótól a Wizz Air – közölte a légitársaság kedden az MTI-vel.
2025. Május 21. 07:29, szerda | Belföld
Több mint négyszáz méternyi földkábelt lopott két férfi, egyiküket letartóztatta a bíróság
A bíróság letartóztatott egy férfit, aki társával 410 méternyi, összesen 5,5 millió forint értékű telekommunikációs földkábelt ásott ki és lopott el Tiszabura közelében -
2025. Május 20. 07:21, kedd | Belföld
NAV: még egy napig lehet módosítani az szja-bevallási tervezetet
2025. Május 20. 07:17, kedd | Belföld
Az Integritás Hatóság két uniós támogatással kapcsolatos ügyben is költségvetési csalás miatt tett feljelentést
Két ügyben, összesen mintegy 180 millió forintnyi európai uniós támogatás kapcsán tett feljelentést az Integritás Hatóság költségvetési csalás gyanúja miatt - tudatta a hatóság kommunikációs vezetője közleményben az MTI-vel.